"Train as if you were the worst, perform as if you were the best."

maanantai 2. heinäkuuta 2012

Kuuma kymppi.

Nyt se vihdoin ja viimein on tullut. Helle meinaan.
Tätä on odotettu. Kylmä kesäkuu jäi taakse ja helteinen heinäkuu herätti kesäfiilikset varmasti jokaisella.
Nyt on myös se aika, kun pitkille juoksulenkeille on lähdettävä kukonlaulun aikaan jaksaakseen paremmin ja välttyäkseen nestehukalta jos juomapullon kantaminen mukana ei kuulu tapoihin.
Must thing to have!!!!
Minä korkkasin heti ekan kunnon hellepäivän maastojuoksulla kahdeksan kieppeillä sunnuntaiaamuna. Arkiaamuina olisin herännyt kuudelta mutta viikonloppuna on onneksi varaa nukkua muutama tunti pidempään.
Aamun raikas ilma. Hiljaisuus. Risujen ja käpyjen rasahtelu lenkkitossujen alla. Aina vain enemmän ja enemmän lämmittävä aurinko, joka kohosi pilvettömälle taivaalle ripotellen lämmittäviä säteitään puiden oksien lomasta lenkkipolulleni.
Ei tarvinut kauaa juosta, kun hiki jo hiljalleen alkoi kiiltämään iholla. Se sai myös lauman siivekkäitä hyrisijöitä lentämään perässäni ja minun kiihdyttämään vauhtia entisestään. Täytyy rehellisesti myöntää, että oli kyllä raskas kymppi, varsinkin loppukilometreillä. Energiaa tuhlaantui paarmojen ja mäkäräisten hätistelyyn, mikä varmasti oli äärimmäisen hölmön näköistä. Eli tein ne kaikki kuuluisat "kevätjuhlaliikkeet", joista olen varoittanut jokaista juoksukoululaistani.
Tehkää siis niin kuin minä sanon, eikä niin kuin minä teen. :)


Ihanaa helleviikkoa kaikille ja juomapullo mukaan pitkille lenkeille!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti